Klubmodul henter siden
Sikringskursus
Der er desværre ikke flere ledige pladser

BEMÆRK: holdet strækker sig over 3 dage i september, 16.+17. kl 13-16 og 18. kl 17-20.

instruktør: Fanny

Om sikringskurset:
Det føles ofte lidt mere grænseoverskridende at føre en rute end at bouldre eller klatre topreb, til gengæld synes mange, at det er mere udfordrende og derfor også sjovere. På dette kursus lærer du at klippe rebet rigtigt ind i karabinenerne, at sikre en makker, som fører, og du kommer til at prøve at falde.
Dengang klatring var en lille nichesport, lærte man som regel at sikre af en mere rutineret klatremakker. Nu om dage er der mange, som begynder til klatring uden at kende nogen der klatrer i forvejen, og der er i det hele taget mange flere klatrere i Danmark. Derfor afholder klubberne sikringskurser, hvor nye medlemmer kan lære at sikre forsvarligt. Det er uddannede instruktører, som underviser på sikringskurser.

Når man klatrer med reb, består sikkerheden i at du har en klatremakker, som kan holde dig, når du falder. Man bruger særligt udstyr, som gør det sikkert at falde, men det er altid sikringsmandens dygtighed, som er afgørende. Derfor skal du lære sikringsteknikken grundigt. Hvis du vil vide mere, kan du kigge på Dansk Klatreforbunds hjemmeside. Der finder du en fin introduktions video til sikring samt et kompendium.

Tilmeldte
6 /6